Honeymoon Trip… czyli wakacyjny kopiec Kreta

Witam po małej przerwie, dawno nie było wpisu, w między czasie wiele się działo… 🙂 między innymi…

W raz z moją Narzeczoną powiedzieliśmy sakramentalne tak! 🙂 najlepsze tak, w życiu 🙂 i jak to po ślubie bywa, przychodzi czas na odpoczynek i na podróż poślubną 🙂

Jakiś czas temu ustaliliśmy że będzie to last minute, takie super last minute.. i takie było, trzy dni przed wylotem dopiero co kupiliśmy wycieczkę (nie mając jeszcze zaklepanego urlopu), ale co tam 🙂

Kierunki miały być różne: Marsylia, Malta, Cypr, Hiszpania może Włochy… jednak wylądowaliśmy na Krecie, więc Grecja.
Czy udanie? Zobaczcie sami 🙂

Naszą bazę wypadową mieliśmy w Herssonisos, miejscowość typowo turystyczna, mnóstwo hoteli, sklepów, ludzi, skuterów, quadów i cykad – te okazały się najgorsze z całego wypadu. Gdy tylko temperatura jest wyższa niż 25-26 st. małe milusie owadki zaczynają swój koncert, pfuu szumienie i darcie które nie ustaje do bardzo późnego wieczora, ale cóż, da się przyzwyczaić 🙂

Sam wypad miał być w 70% „leżing-plażing nic nie robing” i tak też było, ale została też reszta na zwiedzanie. Początkowo ograniczyliśmy się do naszej mieściny, lecz po kilku dniach wypożyczyliśmy auto na dwa dni i zrobiliśmy mały tour wzdłuż wyspy. Raz w jedną, raz w drugą stronę.
Czy było warto, oceńcie sami po zdjęciach 🙂

Wyżej nasz typowo grecki hotel, z widokiem na cudne morze ahh 😀 niżej natomiast nocny port w Herssonisos

Tutaj już zaczynamy kilka słów i zdjęć z kreteńskich wycieczek, pierwszego dnia udaliśmy się na wschód wyspy.
Pierwszym kierunkiem było „greckie Saint Tropez”, piękna malownicza miejscowość Agios Nikolaos z jeziorem w mieście 🙂

dalej jechaliśmy w kierunku miejscowości Elounda oraz Plaka, z której małym stateczkiem popłynęliśmy na wyspę Spinalonga, wyspa obecnie nie zamieszkiwana, lecz do lat 60 była to wyspa na którą byli wysyłani byli… trędowaci 😛
Grecy po odzyskaniu niepodległości, nie mogli od turków otrzymać wyspy, to zaczeli wysyłać chorych 🙂 cwane ludzie  🙂

Spinalonga

w tym samym dniu udało się nam zdążyć jeszcze zobaczyć kreteńskie oceanarium, co prawda nie było żółwi morskich, ale i tak było warto, przywitały nas bowiem takie uśmiechy 🙂

kolejnego dnia wypad nieco dalej i tym razem w kierunku zachodnim, drugi koniec wyspy… plaża Balos, było ciężko dojechać, później dojść, Żona miała mnie już dość, ale warto było, ojj tak…

po chwilowym oglądnięciu jednej z najpiękniejszych plaż Europy, kierujemy się dalej na południe, na plażę w miejscowości Elafonisi, która słynie z… różowego piasku 🙂 oczywiście jest z tym również związana legenda, jaka? poszukajcie sami 🙂

Powrót był długi, trochę męczący, zrobione 500km między greckimi autami bez stłuczki to niezły wyczyn 🙂 nazajutrz jednak zostaliśmy już w naszej „bazie” na kilka zachodnio-wieczornych chwil 🙂

niżej kilka dziennych ujęć greckich „patentów” oraz uliczek 🙂

oczywiście nie mogło zabraknąć markowych ciuchów i sprzętu, tutaj akurat skórzane paski, prosto do Armaniego, Hugo itd.

grecki miodek, podobno jeden z lepszych 🙂

W przed ostatni dzień udaliśmy się na autobusową wycieczkę do Heraklionu – stolicy Krety oraz do miejscowości Knossos gdzie tysiące lat temu (wg mitologii greckiej) swój pałac i labirynt miał Minotaur 🙂

niżej już sam Heraklion 🙂

i kolejny (elektryczny tym razem) patent 🙂

i na koniec wycieczki dla mojej cudnej Małżonki że wytrzymała ze mną te dwa tygodnie, w upale ponad 30st i cykającymi cykadami cały dzień 🙂

IMAG0417

do góry

One thought on “Honeymoon Trip… czyli wakacyjny kopiec Kreta

1. Przy tak długim wpisie, może pomyślałbyś o funkcji „do góry”, pozwalającej na szybki powrót. Zdjęcia rewelacyjne, ogląda się z prawdziwą przyjemnością. Pozdrawiam